NRC Group blir ny huvudpartner

NRC Group blir ny huvudpartner till Djurgården Fotboll.

Det är inte bara på planen som Djurgården Fotboll arbetar hårt och målmedvetet med att förstärka och utveckla verksamheten, även vid sidan av så sker arbetet för högtryck.

Djurgården Fotboll har nu den stora glädjen att hälsa en ny huvudpartner välkommen till Stockholms Stolthet. NRC Group tar steget in i den exklusiva skaran av huvudpartners och kommer även att synas på herrarnas och damernas shorts och strumpor från och med 2018.

NRC Group utför total- och utförandeentreprenader inom järnväg och infrastruktur. I koncernen arbetar tjänste- och yrkesmän som är handplockade i egenskap av branschens bästa inom sina specifika områden. Största uppdragsgivaren är Trafikverket. Bolaget är noterat på Oslobörsen och satsar hårt och målmedvetet på att ha branschen bästa och mest kvalificerade medarbetare.
– Det är oerhört glädjande att vi fortsätter att knyta starka och offensiva bolag till oss. NRC Group är verksamma inom en bransch där det gäller att hålla många bollar i luften samtidigt och att driva och utföra komplexa projekt med många inblandade aktörer. Inte helt olikt att bedriva en fotbollsklubb men givetvis med andra parametrar och utmaningar, säger Henrik Berggren, vd på Djurgården Fotboll.

En beskrivning som Daniel Pettersson, vd på NRC, kan känna igen sig i och han uppskattar att Djurgården bedriver en stor och omfattande verksamhet med både akademi- och breddlag på ungdomssidan.
– Djurgården är ett av landets största fotbollsklubb och ett mycket starkt varumärke, säger Daniel, och fortsätter:
– Djurgården har en helhet som vi gillar. De har en dam- och herrsida med både elit och breddverksamhet. De är jättetydliga vad de vill med föreningen för att nå sina uppsatta målsättningar och sådant gillar vi. För oss på NRC Group är det viktigt att man har helheten som förening och det har Djurgården.
– Just laganda är något som vi inom NRC Group håller högt. Precis som inom fotbollen så är laget och samarbetet i våra projekt en viktig nyckel till vår framgång. Det känns spännande och jättekul att vi kommer synas tillsammans med Djurgården och vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete.

Förutom att synas på herr- och damlaget shorts och strumpor kommer NRC Group även att ha sin logga placerad på samtliga ungdomslags matchtröjors rygg. Något som gläder Daniel Malmgren som är ansvarig för Företag och Partners hos Djurgården Fotboll.
– Det är väldigt tydligt att fler och fler företag, precis som NRC Group, efterfrågar och uppskattar vår satsning på fotboll för såväl herrar och damer som pojkar och flickor. Det ger oss både bredd och spets. Genom vår ungdomsverksamhet skapar vi aktiviteter och en meningsfull fritid för nästan tvåtusen barn och ungdomar samt en fantastisk exponeringsplattform för våra partners. Att som partner satsa på synlighet med hela Djurgården Fotboll innebär inte bara exponering kring våra matcher på Stadion och Tele2 Arena utan även på mängder av idrottsplatser runt om i staden och Sverige. Varje vecka, året runt, konstaterar Daniel.

Attachment

l