Problem vid biljettköp

Ibland kan det uppstå tillfälliga fel på AXS.com men dessa brukar vanligtvis åtgärdas omgående. Har du återkommande problem med att köpa biljett via axs.com? Följande åtgärder kan du då testa för att åtgärda problemet.

Uppdatera webbläsaren

En av anledningarna till att du inte får åtkomst till AXS kan bero på att du använder en gammal version av din webbläsare. Testa med att uppdatera din webbläsare, starta om webbläsaren och besök på nytt axs.com.

Töm cache-minnet i webbläsare

Gå in i inställningarna i din webbläsare och töm din cache-historik. Starta om webbläsaren och testa sedan igen.

Blockerat IP-nummer

Om du arbetar på ett större företag kan det hända att flera personer besöker axs.com vid samma tillfälle. Då kan företages IP-adress blockeras för att besöka AXS. Försök att köpa biljett från annan IP-adress exempelvis hemma eller direkt från din telefon (använd 3G och inte Wifi).

Ditt betalkort är inte aktiverat för online- och/eller utlandsbetalningar

Då transaktionerna på axs sker via London kan du behöva aktivera både online- och utlandsbetalningar. Detta kan du justera i din internetbank eller genom att kontakta din bank.

Läs mer på Nordea

Läs mer på Swedbank

Läs mer på Handelsbanken

Om du fortfarande inte kan köpa biljetter trots att du testat det ovanstående åtgärder är du varmt välkommen att kontakta AXS kundcenter på telefon 0771-31 00 00 med ditt problem.


Problem med MyAccount

Om du är säsongare har du tillgång till alla dina säsongsbiljetter via MyAccount. Där kan du vidarebefordra dina biljetter om du inte har möjlighet att gå på någon match. De problem vi får till oss kan vara att våra säsongare inte hittar några evenemang inne på sitt konto.

Hittar inga evenemang

Om du inte hittar några evenemang kan du klicka i vänstermenyn på Konto –> Växla konto. Då bör du få upp dina biljetter.

Felmeddelande när jag skickar vidare min biljett

När du har skickat vidare din biljett kan det ibland dyka upp ett felmeddelande som säger att biljetten inte kunde skickas. Kontakta mottagaren av biljetten för att se om personen i fråga har fått någon biljett. Det kan ibland vara så att biljetten går iväg trots felmeddelandet.

Till säsongen 2017 kommer det att finnas ett nytt biljettsystem på plats.