Problem vid biljettköp

Säsongen 2017 kommer Stockholm Live (Tidigare Stockholm Globe Arenas) att ha ett nytt biljettsystem AXS Transticket. AXS Transtickets kundcenter når du på telefon 0771-45 46 00. De hjälper dig om du har problem att köpa lösbiljetter. Har du problem med köp av Säsongskort kontakta Djurgården på 0722-48 1891 eller på [email protected]

Ibland kan det uppstå tillfälliga fel, men dessa brukar vanligtvis åtgärdas omgående. Har du återkommande problem med att köpa biljett? Följande åtgärder kan du då testa för att åtgärda problemet.

Uppdatera webbläsaren

En av anledningarna till att du inte får åtkomst till AXS Transticket kan bero på att du använder en gammal version av din webbläsare. Testa med att uppdatera din webbläsare, starta om webbläsaren. AXS Transticket fungerar bäst i Google Chrome.

Töm cache-minnet i webbläsare

Gå in i inställningarna i din webbläsare och töm din cache-historik. Starta om webbläsaren och testa sedan igen.

Blockerat IP-nummer

Om du arbetar på ett större företag kan det hända att flera personer besöker axs.com vid samma tillfälle. Då kan företages IP-adress blockeras för att besöka AXS. Försök att köpa biljett från annan IP-adress exempelvis hemma eller direkt från din telefon (använd 3G och inte Wifi).

Ditt betalkort är inte aktiverat för online- och/eller utlandsbetalningar

Transaktionerna via kort medför att du kan du behöva aktivera både online- och utlandsbetalningar. Detta kan du justera i din internetbank eller genom att kontakta din bank.

Läs mer på Nordea

Läs mer på Swedbank

Läs mer på Handelsbanken

Om du fortfarande inte kan köpa biljetter trots att du testat det ovanstående åtgärder är du varmt välkommen att kontakta AXS Transtickets kundcenter på telefon 0771-45 46 00 så hjälper de dig med ditt problem.

l