Turkish Airlines ny Officiell Partner

 

Djurgården Fotboll fortsätter att attrahera starka partners och har nu glädjen att hälsa en ny Officiell Partner välkommen. Turkish Airlines är ett av världens mest välkända flygbolag och flyger till över trehundra destinationer runt om i världen. 2016 utsåg Skytrax Awards bolaget till Europas bästa flygbolag för sjätte året i rad. Turkish Airlines ingår i nätverket Star Alliance och från Sverige flyger man från Stockholm och Göteborg till Istanbul och vidare ut i världen. Det är med andra ord ett väldigt starkt varumärke och ett högkvalitativt flygbolag som väljer att samarbeta med Djurgården Fotboll.

– Det är givetvis glädjande att ett av världens mest välkända och välrenommerade flygbolag väljer att inleda ett samarbete med oss. Turkish Airlines har genom åren visat att man vill samarbeta med de största klubbarna och rättigheterna i de länder där man är verksam. Detta stärker bilden av att Djurgården Fotboll har ett mycket starkt varumärke, säger Djurgården Fotbolls vd Henrik Berggren.

Turkish Airlines har en stor vana av att ingå partnerskap med idrotter och klubbar, man arbetar exempelvis tillsammans med Besiktas och Galatasaray och ett antal andra klubbar i Turkiet. Man har även varit partner till bland andra FC Barcelona, Borussia Dortmund och Manchester United. Utöver sina partnerskap med fotbollslag så har man även varit huvudparter till Fotbolls-EM 2016 och Champions League i basket samt är titelsponsor till allt ifrån golftävlingar och hästsport till Marathon. Turkish Airlines är även ett av få företag som har exponering på Super Bowl, något som i reklam- och sponsringsvärlden räknas som den mest attraktiva rättigheten i världen.

– Det är väldigt kul att vara igång med vårt samarbete med Djurgården Fotboll. Sport och fotboll står väldigt nära Turkish Airlines och vi ser en bra potential i affärsnätverket med ökade möjligheter för samtliga partners. Vi önskar alla en lycklig säsong, säger Tolga Duran som är Regional Marketing Representative på Turkish Airlines i Sverige.

– Det är ett stort steg för Turkish Airlines att gå in som partner inom svensk fotboll och det är till stor glädje att vi får göra det tillsammans med Djurgården Fotboll, säger Mr Arpaci, General Manager för Turkish Airlines i Stockholm Sverige.
– Vi ser detta som en start på ett långsiktigt samarbete och det är en prestigeseger för oss att vi få vara en del av Djurgården Fotboll. Vi har valt Djurgården Fotboll då vi anser att föreningen arbetar med kvalité och drivs på ett affärsmässigt sett, och inte minst att föreningen bryr sig om barn och ungdomar vilket är en viktig del för oss på Turkish Airlines, avslutar Mr Arpaci.

Attachment

l