Träningsfilmer Djurgårdens IF - Vi sätter Stockholm i rörelse

  • 21 maj 2020

Coronapandemin är över oss i Sverige och många arbetar hemifrån med minskad rörelse som följd. Djurgården Fotboll och Hockey har därför, tillsammans, tagit fram ett 14 dagars träningsschema – för alla, efter egen takt och kraft.

Särskilt drabbad i dessa Covid-19-tider är huvudstaden där hundratusentals människor numera arbetar hemifrån för att hjälpa till att förhindra att viruset får större spridning. En behjärtansvärd insats som betyder mycket.
Men kontorsarbete i hemmiljö innebär också mindre rörelse, till och från jobb, färre fysiska möten som när man reser sig från sin arbetsplats för att prata med kollegor och externa besök i mötesrum eller vid kaffeapparaten och lunchrummet.
Djurgården Fotboll och Hockey har därför, tillsammans, tagit fram ett 14 dagars träningsschema – för alla, efter egen takt och kraft. Tillsammans sätter vi Stockholm i rörelse.
 
Träningen är uppbyggd så att alla kan genomföra den efter sin egen möjlighet. Häng med under två veckor när fystränarna Viktor Helander och Louise Dahl får finbesök av fotbolls- och hockeyspelare för att genomföra ett träningspass i hemmiljö.

Till dag 1 - styrka för ben och underkropp


Till dag 2 - högt tempo


Till dag 3 - Rörlighet i överkroppen


Till dag 4 - Styrka och puls


Till dag 5 - Cirkelfysprogram


Till dag 6 - Spänst


Dag 7 - Vilodag (Viktigt med återhämtning för kroppen!)

Till dag 8 - Rörlighet underkroppen


Till dag 9 - Dynamisk rörelse


Till dag 10 - Styrka


Till dag 11 - Rörlighet (höfterna)


Till dag 12 - Cirkelfyspass


Till dag 13 - Tabata




Handla lite snygga träningskläder i Djurgårdsbutiken till kommande pass!

Senaste nytt
Fler nyheter