TCL blir Officiell Partner till DIF Fotboll

"Vi är oerhört stolta och glada", säger affärsområdesansvarige Daniel Malmgren när TCL nu utökar sitt samarbete med Djurgården.

Sommaren 2020 inleddes ett samarbete mellan Djurgården Fotboll och TCL, ett samarbete som nu såväl förlängs som utökas då TCL tar klivet upp som Officiell Partner till Djurgården Fotboll. 

TCL, eller The Creative Life som bokstäverna är en förkortning av, är en jätte inom konsumentelektronik. Man räknas i dag som nummer två i världen gällande produktvolym, finns på plats i drygt 80 länder och säljer sina produkter i över 160 länder. På den svenska marknaden är man primärt inriktade på försäljning av tv-apparater och produkter kopplade till tv-tittande, där man på kort tid tagit stora marknadsandelar.
– Vi är oerhört stolta och glada att TCL väljer att utöka sitt samarbete med oss. Under 2020 genomförde vi ett antal mycket lyckade kampanjer tillsammans med TCL, vilket resulterade i såväl fina erbjudanden för Djurgårdare som ökad försäljning och varumärkeskännedom för TCL. Det är mycket glädjande att vi även framöver kommer kunna fortsätta att utveckla vårt framgångsrika samarbete, säger Daniel Malmgren Affärsområdesansvarig för Företag och Partners.

Uppskattningen är ömsesidig och Johan Huss, Country Manager Nordics på TCL, ser fram emot ett fortsatt fördjupat partnerskap.
– Vi är mycket stolta över att både förlänga och uppgradera vårt samarbete med Djurgården Vi ser med stor glädje fram emot att vid ett flertal tillfällen under årets gång fortsätta förse Djurgårdare med riktigt vassa erbjudanden på våra produkter för att säkerställa att alla kan se DIF i högsta möjliga kvalitet hemma i tv-sofforna, summerar Johan.

Senaste nytt
Fler nyheter