FAQ

Här hittar du svar på våra vanligaste frågor rörande biljetter och säsongskort.

Jag har läst hela denna FAQ och har ytterligare frågor angående säsongskort, vart vänder jag mig? Kontakta oss på biljetter@dif.se eller på telefon 0722-48 1891 eller via chatten som du hittar nere till höger.

När får jag mitt säsongskort i plast hemskickat?
Du som köpt till ett fysiskt plastkort kommer att få det hemskickat i slutet av mars.

Jag hittar inte mina säsongskort på mitt AXS-konto (http://diffotboll.ebiljett.nu)?

Ditt/dina säsongskort kommer inte att synas på ditt konto förrän i mitten på mars. Detta beror på att säsongskortsförsäljningen pågår fram till och med 2 mars. Först när säsongskortsförsäljningen är avslutade kommer vi att importera säsongskorten i biljettsystemet AXS. Då kommer det att bli synligt för dig som användare.

Jag beställde inget plastkort. Kan jag köpa till det i efterhand?
Ja, komplettera din beställningen genom att klicka på denna länk.Beställningen måste göras senast måndag 2 mars 23:59

Cupbiljetter/Cuppotten 

Hur gör jag för att hämta ut/aktivera mina cupbiljetter?
Läs vår lathund för hur du går tillväga för att plocka ut dina cupbiljetter. Har du två cupbiljetter i din pott kan du välja att aktivera en biljett till vardera match mot Dalkurd och Mjällby. Eller så kan du välja att aktivera båda biljetterna på en utav matcherna. 

Ta mig till Lathunden. 

Jag hittar inte min biljettpott till Svenska Cupen trots att jag köpte det i samband med säsongskortet?
Det kan bero på att du har flertalet konton på AXS (http://diffotboll.ebiljett.nu) alternativt att du angett en felaktig e-postadress i samband med ditt köp av säsongskortet. Kontakta biljetter@dif.se med följande uppgifter så hjälper vi dig med problemet. 

Förnamn
Efternamn
E-postadress
Telefonnummer
Ordernummer
Eventuell e-postadress som du vill använda som huvudkonto på AXS. 

Jag har aktiverat en av mina biljetter till Svenska Cupen men den andra biljetten verkar ha försvunnit?
Vissa användare har aktiverat båda sina biljetter i biljettpotten till en av matcherna vilket har medfört att inga biljetter återstår på kontot. Vi hänvisar er med detta problem till AXS kundservice på 0771 - 31 00 00 då vi på Djurgården Fotboll inte har någon möjlighet att hantera problemet. 

Måste jag vara medlem i Djurgården Fotboll för att köpa säsongskort? Ja, medlemskap i Djurgården Fotboll måste man teckna i samband med köp av säsongskort. Medlemskapet löper 12 månader från det att du betalar. Är du medlem sen tidigare förlängs ditt medlemskap 12 månader från det att det löper ut. Köper du säsongskort i klacken så ska du vara medlem i Djurgården Fotboll och/eller supporterföreningen Järnkaminerna. Medlemskap i Järnkaminerna 2020 kan du teckna i samband med att du köper ditt säsongskort. Medlemskap i Järnkaminerna gäller kalenderår.

Är säsongskortet personligt? Nej, säsongskortet är inte personligt. Får du förhinder att gå på en match så kan du enkelt och smidigt skicka vidare din biljett genom att logga in på http://diffotboll.ebiljett.nu.

Vad är reducerat pris? Reducerat pris är till för dig som är ungdom, student eller pensionär. Ungdom gäller för dig som är född 2000 eller senare. Är du pensionär måste du kunna visa upp intyg på att du är ålderspensionär eller förtidspensionär. Är du student måste du kunna styrka detta med Mecenatkort.

Vid vilken ålder måste man köpa biljett? Barn 0-6 år går in gratis och behöver ingen biljett. De sitter i knät. Alltså måsta alla från 7 år köpa biljett.

Vilka betalningsalternativ finns det för säsongskort? Du kan betala med kort, Swish eller mot faktura. Du kan dela upp fakturan på tre månader. 
Säsongskort 2020 Köp nu