EA Sports och Djurgården förlänger samarbete

Ett lyckat partnerskap tar ytterligare kliv. Nu står det klart att EA Sports och Djurgården Fotboll förlänger avtalet med ett år till.

- Vi har ett mångårigt och mycket framgångsrikt samarbete med EA och det är mycket roligt att detta kommer att fortsätta även framöver. Djurgården Fotboll bidrar med en stark plattform för våra partners för att nå ut med sina budskap och för att generera affärer. Kombinationen av EA:s produkter, Djurgården Fotboll och våra kanaler har visat sig vara en perfekt kombination, säger Daniel Malmgren, Affärsområdeschef Företag och Partners.
 
En av flera lyckade aktiveringar under 2020 var den #Stayandplay Cup där Jesper Karlström tog sig hela vägen till final via segrar mot bland annat Borussia Dortmund och Bröndby. Nästa FIFA-spel, som beräknas på marknaden under hösten, innehåller många nya delar, bland annat en med publiken i fokus.
 - I nya FIFA21 vill EA Sports jobba närmare klubbarna. Till exempel kommer supporterkulturen att få större synlighet i spelet. Med Sveriges bästa supportrar vid vår sida och som stöd räknar med vi en otroligt häftig inramning när man väljer att spela med Djurgården, säger Daniel Malmgren.

Senaste nytt
Fler nyheter