Djurgården Fotboll + adidas = sant
- Partners
- 11 feb 2021
Djurgården Fotboll och adidas har enats om villkoren för ytterligare fem år tillsammans.
Det finns kopplingar som känns självklara och samarbeten som genom åren har kommit att kännas mer eller mindre givna. Djurgården Fotboll och adidas har genom åren kommit att bli en sådan kombination. Vi är därför fantastiskt glada över att kunna meddela att allt kommer att vara som vanligt även framöver. Djurgården Fotboll och adidas har nu enats om villkoren för ytterligare fem år tillsammans.
- adidas har kommit att bli en självklar och viktig del av Djurgårdsfamiljen. Vårt samarbete med adidas är ett exempel på långsiktighet där vi tillsammans genom åren har utvecklat och utökat samarbetet. Samarbetet innehåller så mycket mer än bara matchdräkter och exponering. adidas säkerställer att alla våra lag från minsta knattelag till våra representationslag spelar i snygg och representativ utrustning och möjliggör även att vi kan erbjuda specialframtagna adidas-produkter till våra supportrar. Vi är oerhört glada och stolta över att våra vänner på adidas kommer vara en del av Djurgårdsfamiljen de kommande fem åren, minst, säger Henrik Berggren, vd Djurgården Fotboll.
adidas behöver knappast en närmare presentation då man är ett av världens mest kända varumärken med en anrik historia. adidas är marknadsledande och väljer noga ut vilka lag de väljer att ingå ett djupare samarbete med. Samarbetet mellan Djurgården Fotboll och adidas är ett samarbete som utvecklats och fördjupats genom åren och företaget har i mångt och mycket kommit att bli en naturlig del av föreningens verksamhet.
- Att adidas väljer att teckna ett nytt och utökat avtal med oss är oerhört glädjande. En viktig pusselbit som ger oss möjligheten att ytterligare kunna utveckla vår verksamhet är på plats. Djurgården Fotboll har de senaste åren genomgått en oerhört positiv utveckling både på och vid sidan av planen vilket innebär att vi kan leverera utökat värde till våra partners. Vi har dam och herrlag i högsta serierna. Vi är ett av de starkaste varumärkena i idrotts-Sverige. Vi har väldigt nöjda partners enligt Upplevelseinstitutet och vi blev förra året utsedda till Årets Sports Business Team av Svensk Elitfotboll (SEF) och EY. Att adidas väljer att förlänga och utöka sitt samarbete med oss är ytterligare ett kvitto på att vi är en mycket attraktiv samarbetspartner och att det går att göra omfattande och stora avtal även i dessa prövande tider, säger Daniel Malmgren, Affärsområdeschef Företag och Partners Djurgården Fotboll.
Långsiktig relation
- Att vi förlänger avtalet ytterligare fem år är ett kvitto på ett mycket framgångsrikt partnerskap och visar på värdet av långsiktiga relationer. Djurgårdens utveckling de senaste åren har dessutom gjort beslutet ännu enklare för oss. De sportliga resultaten är talande men även faktumet att Djurgården är en klubb i ekonomisk balans, med växande ungdomsverksamhet och en tydlig positionering inom jämställdhet med både herr- och damlag i högsta serien. Vi vet att vi har möjligheterna att påverka strukturer med fotbollen som verktyg, och detta är något vi vill forsätta göra med Djurgården som partner, säger Elin Sundell Nilsson, Sports Marketing Director, adidas Norden.