Biljettinformation inför hemmaderbyt mot Hammarby

Den 12 september spelar vi hemmaderby mot Hammarby. Säsongare kan boka plats från och med den 2 september.

Bokning av plats säsongare 

Precis som till tidigare matcher behöver du som säsongare boka platser till våra hemmamatcher då ditt säsongskort inte går att använda.

Bokning av plats startar torsdagen 2 september klockan 10:00 och stänger söndagen 5 september 23:59. Länk och kod skickas ut till alla säsongare via mejl och sms senast under kvällen onsdag den 1 september.

Möjligheten att boka kommer att ske under tre olika slot-tider för att minimera kötiden: 10:00, 11:30 och 13:00. Du får information om vilken tid din kod börjar gälla i samband med att du får koden.

Eventuellt återstående biljetter släpps till försäljning för medlemmar (som tecknat medlemskap senast den 23 augusti) och säsongare som vill köpa fler biljetter än de säsongskort man innehar. Dessa biljetter går att köpa från och med måndag den 6 september klockan 10:00. De kommer att kosta 290 kronor styck och du kan maximalt köpa 6 biljetter.

Publikkapacitet 

Publikkapaciteten till derbyt kommer att vara begränsad till drygt 9 000 vilket gör att vi endast kommer att välkomna Djurgårdare till Tele2 Arena. Skulle vi släppa in bortasupportrar på derbyt skulle det påverka publikkapaciteten negativt p.g.a. säkerhetszoner, vilket skulle leda till att vi inte skulle kunna erbjuda alla våra säsongare att gå på matchen.

Tänk på följande:
  • Säsongskorten för 2021 gäller inte. Alla måste boka/köpa sina platser. Som säsongskortsinnehavare bokar du givetvis en gratisplats per säsongkort.
  • Alla som ska gå på matchen måste ha biljett, även barn 0-6 år som tidigare kunnat komma in utan biljett.
  • Biljetterna du bokar kommer inte synas i DIF Live-appen utan du måsta ha Stockholm Live-appen: Klicka här.
Det nuvarande köpflödet för att boka biljetter som använts sedan matchen mot Sirius har fungerat bättre än det tidigare och kommer att användas även till denna match. Som vid andra stora biljettsläpp kan det bli viss kötid trots förbättringar i systemet. Förbered dig och ditt sällskap och bestäm innan var du/ni ska sitta och slutför bokningen så snabbt du kan.

Vid eventuella frågor kontakta oss gärna på [email protected]

Senaste nytt
Fler nyheter