Företag

Premiär för den nya matchtröjan

  • 15 mars 2006

Djurgården har etablerat sig som topplag i Sverige och upplever en ny storhetstid, vilket även syns på den nya matchtröjan. Stjärnan över klubbemblemet är den internationella symbolen för tio bärgade guld.
– Det blir en matchtröja att spara, säger VD för sälj- och marknadsbolaget Jenny Furtenbach.

Djurgården har en målsättning att komma ut Europa och i ryggen har klubben ett utökat samarbete med adidas, som innebär både ökade resurser och bättre kontaktnät med europeiska klubbar.

Matchtröjan har i år, efter fansens önskemål, fått de klassiska heldragna linjerna. En annan nyhet på matchtröjan är också stjärnan över klubbemblemet som är den internationella symbolen för tio inhemska bärgade guld.

– Årets matchtröja är en ikon med klassiska ränder och vår välförtjänta stjärna som kronan på verket. Det blir en matchtröja att spara, så en resegarderob kommer väl till pass så att man slipper slita ut den när vi är ute i Europa på äventyr, säger Djurgårdens VD på sälj- och marknadsbolaget Jenny Furtenbach.

– Tröjan känns elegant, men ändå tuff och lite kaxig, säger headcoach Kjell Jonevret.

– Tröjan är jättesnygg. Den har fått linjerna tillbaka och stjärnan över klubbemblemet som vi är stolta över. Den känns lite tajtare än den gamla, så det är en mycket snygg tröja, säger lagkaptenen Markus Johannesson.

Större bild

Foto: Sebastian Ekholm och Patrik Asplund


© DIF Fotboll

Senaste nyheter